一个无法脱离低级趣味的人
The Last Goodbye - Howard Shore

《霍比特人3:五军之战》的片尾曲,歌词戳心,演唱者是Billy Boyd,饰演指环王三部曲里特别爱吃的霍比特人Pippin。昨天又刷了一次霍3,同行的姑娘之前没听过这歌,特地和她一起看完演职员表才走。银幕上的中土世界再见QAQ

歌词:

I saw the light fade from the sky

On the wind I heard a sigh

As the snowflakes cover my fallen brothers

I will say this last goodbye


Night is now falling

So ends this day

The road is now calling

And I must away

Over hill and under tree

Through lands where never light has shone

By silver streams that run down to the sea


Under cloud, beneath the stars

Over snow one winter’s morn

I turn at last to paths that lead home

And though where the road then takes me

I cannot tell

We came all this way

But now comes the day

To bid you farewell

Many places I have been

Many sorrows I have seen

But I don’t regret

Nor will I forget

All who took the road with me


Night is now falling

So ends this day

The road is now calling

And I must away

Over hill and under tree

Through lands where never light has shone

By silver streams that run down to the sea


To these memories I will hold

With your blessing I will go

To turn at last to paths that lead home

And though where the road then takes me

I cannot tell

We came all this way

But now comes the day

To bid you farewell


I bid you all a very fond farewell. 


我看到光芒从天穹消逝

我听见一声叹息随风而至 

当雪花覆盖我陨落的兄弟

我就会说出这最后的道别


此时夜色落幕 

这一日随之告终 

此刻道路招呼 

我必须行动

翻过山丘行走树下

穿越永无光明之地

沿汇入大海的银白湍流而行


在云层与繁星之下

在一个冬日黎明跨过积雪

我最终转向通往家门的道路

虽然那又要带我走向别处

我无法知晓

我们一路走来

但如今这一日已至

向你们道别

我到过无数地方

我见过无数悲伤

但我并不后悔

也不会遗忘

曾与我一起并肩前行的所有人。


此时夜色落幕 

这一日随之告终 

此刻道路招呼 

我必须行动

翻过山丘行走树下

穿越永无光明之地

沿汇入大海的银白湍流而行


我将铭记这段记忆

我将带着你们的祝福前行

我最终转向通往家门的道路

虽然那又要带我走向别处

我无法知晓

我们一路走来

但如今这一日已至

向你们道别


我向各位惜别。

评论(2)
热度(23)
© Amelia | Powered by LOFTER